Организация дистанционного обучения в условиях пенитенциарного учреждения: проблемы, методы и технологии

07.04.2021

DOI 10.51522/2307-0382-2021-227-4-50-55

УДК 37

С. И. Кузьмин

главный научный сотрудник отдела изучения отечественного и зарубежного опыта, истории УИС, сравнительного анализа пенитенциарного законодательства ФКУ НИИ ФСИН России, доктор юридических наук, профессор

Москва

Stanislav I. Kuzmin

Chief Researcher of the Department for the Study of Domestic and Foreign Experience, History of the Penitentiary System, Comparative Analysis of Penal Legislation of the Federal Governmental Institution «Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia», Doctor of Law, Professor

Moscow

А. А. Сивова

старший научный сотрудник отдела разработки методологий социальной, психологической, воспитательной и педагогической работы с осужденными НИЦ-2 ФКУ НИИ ФСИН России, кандидат филологических наук

Москва

Anna A. Sivova

Senior Researcher of the Department of Development of Methodologies for Social, Psychological, Educational and Pedagogical Work with convicts of the Scientific Research Center-2 of the Federal Governmental Institution «Research Institute of the Federal Penitentiary Service of Russia», Candidate of Philology

Moscow

Organization of distance learning in a penitentiary institution: problems, methods and technologies

Аннотация. В статье рассматривается вопрос возможности применения информационно-коммуникационных технологий в процессе обучения лиц, содержащихся под стражей. В данном направлении особого внимания заслуживает изучение доступности обучения более высокого уровня в условиях пенитенциарного учреждения, оценка потенциала информационных технологий для поддержки образования рассматриваемой категории лиц. Автор устанавливает факторы, влияющие на последствия образования осужденных в части совершения повторных правонарушений и успешной реинтеграции с обществом после освобождения путем трудоустройства.

Ключевые слова: дистанционное электронное обучение, образование, осужденные, пенитенциарное учреждение.

Abstract. The article discusses the issue of the possibility of using information and communication technologies in the process of training persons remanded in custody. In this area, special attention should be paid to the study of the availability of higher-level education in a penitentiary institution, the assessment of information technologies potential for supporting the education of the category of persons in question. The author establishes the factors influencing the consequences of the education of convicts in terms of committing repeated offenses and successful reintegration with society through employment after release.

Key words: distance e-learning, education, convicts, penitentiary facility.

13.00.01           Общая педагогика, история педагогики и образования (педагогические науки)

            General pedagogy, history of pedagogy and education (pedagogical sciences)

Ссылка на статью

Дата последнего обновления: 07.04.2021 13:50

архив новостей

« Май
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
2021 2020  
ИНТЕРНЕТ-ПРИЕМНАЯ Напишите нам электронное письмо

Телефон доверия


Информационно-правовой
портал "Закония"